*Főoldal* : Raikkönen nevető harmadikként az F1 új bajnoka |
Raikkönen nevető harmadikként az F1 új bajnoka
f1világ.hu 2007.10.21. 19:50
A Forma-1 első évében fordult legutóbb elő, hogy a szezonzáró előtt a bajnokság harmadik helyén álló versenyző szerezte meg a vb-címet. Akkor Fangioli, 2007-ben Raikkönen fordított. A legesélyesebb Hamilton elváltotta magát, míg Alonso nyomába sem ért a Ferrariknak.
A vártnál jóval melegebb idő fogadta a versenyzőket a szezonzáró Brazil Nagydíjon. A levegő 36, míg a pálya 65 fokos volt a rajtnál, ami komolyabb galiba nélkül zajlott le Interlagosban.
Az első helyről induló Felipe Massa remekül kapta el a rajtot, míg Hamilton egy kissé beragadt, így Raikkönen simán elment mellette még a célegyenesben. Ezt látva, a negyedik pozícióból induló Alonso vérszemet kapott, és az első kanyarkombinációban jobban helyezkedve, ő is megelőzte.
Hamilton azonban a következő egyenes végén nem bírt magával, megpróbálta visszavenni a harmadik pozíciót Alonsótól, ám csúnyán elfékezte magát, és kicsúszott. A brit pilóta a nyolcadik helyre tért vissza, ám az első kör végén megelőzte Trullit, és megkezdte a felzárkózást.
A második körben Fisichella eldobta Renault-ját, majd miközben visszatért a pályára, Sutil Spykerje telibe találta. Mindketten kiestek, és bár rengeteg törmelék került a pályára, a biztonsági autót nem küldték ki.
Hamilton keményen támadta Heidfeldet, többször szélesen vette az íveket, majd a hetedik körben elment a BMW Sauber német pilótája mellett. Közben a Ferrari versenyzői már jócskán leszakadtak Alonsótól, ám ekkor ismét Hamilton került a középpontba.
A McLaren brit versenyzője a nyolcadik körben lassulni kezdett, szinte mindenki elhúzott mellette. Lewis úgy tűnt, nem találja a sebességet, de néhány kanyar után ismét visszatért az erő autójába, és a tizennyolcadik helyen ugyan, de folytatni tudta a körözést. Hamilton ekkor 26 másodpercre volt a számára bajnoki címet jelentő ötödik helyről, ahol Mark Webber autózott.
A Red Bull Racing ausztrál versenyzője azonban a tizenötödik körben egy technikai probléma miatt feladta a küzdelmet, miközben Hamilton már a tizenkettedik helyen volt továbbra is 25 másodperces hátrányban, az ötödik pozícióban autózó Heidfeldtől, és folyamatosan jött előre.
A huszadik körben járva a Ferrari versenyzői magabiztosan autóztak az élen, Massát két másodperccel lemaradva Raikkönen követte, akitől tizenegy másodpere volt a harmadik helyen álló Alonso.
A kiállások első körét a BMW-s Robert Kubica kezdte meg, majd egy körrel később (21) az élen álló Massa is beállt tankolni. Raikkönen egy körrel tovább kint maradhatott, ami nem volt elég ahhoz, hogy átvegye tőle a vezetést.
Alonso közben ideiglenesen átvette az első helyet, de a huszonkettedik körben ő is kiállt új gumikért és üzemanyagért. Hamilton már a tizedik helyen autózott, mikor kihajtott a boxba. A brit versenyző riválisaival ellentétben lágy gumikat és csak tizenöt körre elegendő üzemanyagot kapott, tehát a McLaren úgy döntött, a második etapban próbálja meg behozni korábban elvesztett hátrányát.
Ez be is jött, bár Hamilton csak a tizenharmadik helyen autózott, ő volt a leggyorsabb a mezőnyben. A brit pilóta 22 másodpercre volt az ötödik helytől, ahol a Toyota olasz versenyzője, Jarno Trulli autózott a kiállások első körét követően.
A harmincadik körben Kubica teljesen megérkezett Alonso mögé, és a lengyel versenyző elkezdte kóstolgatni a kétszeres világbajnokot, akit három körrel később simán megelőzött a célegyenes végén. Közben Nakajima elütötte egyik szerelőjét a boxban, de nem történt komolyabb baj.
Hamilton a kilencedik helyről ismét kiállt a boxba, a brit megkapta a keményebb keverékű abroncsokat, ám nem tankoltak annyit az autójába, hogy be tudja fejezni a futamot.
A kiállások utolsó körét megelőzően Massa másfél másodperccel volt Raikkönen előtt, míg Alonso már negyven másodperccel volt lemaradva a hazai színekben versenyző ferraris mögött.
Massa huszonegy körrel a futam vége előtt feltetette autójára a lágy keverékeket, így Raikkönen megkapta az esélyt, hogy utolsó kiállását követően átvegye csapattársától a vezetést. A Ferrari finn versenyzője három plusz kört kapott, és ahogy azt kellett, elment csapattársa mellett.
Alono visszavette harmadik helyét, miután Rosberg és Kubica kiállt tankolni. Hamilton tizennégy körrel a futam vége előtt a nyolcadik helyről ismét kiállt tankolni, ezzel minden reményt elvesztve, hogy bezsebelje pályafutása első bajnoki címét.
Raikkönen az élen magabiztosan autózott, Massa hátvédként követte. Alonso már majd’ ötven másodperccel volt lemaradva mögöttük, miközben Hamilton a hetedik helyen hihetetlen keményen hajtott, de már csak akkor lett volna esélye megszerezni az ötödik helyet, ha valami történik az előtte állókkal – különösen a negyedik helyért harcoló Kubicával és Rosberggel.
Ez azonban nem történt meg, Rosberg gond nélkül elment Kubica mellett, így Hamiltonnak be kellett érnie a hetedik hellyel. Az élen Raikkönen csak úgy még megfutotta a leggyorsabb kört, és simán bezsebelte a győzelmet, mellyel pályafutása során először szerezte meg a bajnoki címet – amire valljuk be, csak nagyon kevesen számítottak.
1950 után tehát először fordult elő, hogy a szezonzáró előtt a bajnokság harmadik helyén álló versenyző szerezte meg a vb-címet.
Szenzációs évadon vagyunk túl! Fantasztikus!
|