*Főoldal* : A Ferrari kettős győzelmet aratott Isztambulban |
A Ferrari kettős győzelmet aratott Isztambulban
f1hirek.hu 2007.08.26. 16:32
Az 58 körös Török Nagydíjat a végig élen álló Ferrari-duó nyerte, a tavalyi győztes Massa és a 2005-ös nyertes Räikkönen pozícióját senki sem veszélyeztette. Alonso Hamilton pechjének köszönheti harmadik helyét, a brit egy defekt miatt Heidfeld mögött csak ötödik lett.
Ezzel az eredménnyel Hamilton mindhárom üldözője faragott hátrányából, a legboldogabb mégis Alonso lehet, aki 5 pontos lemaradással várhatja a két hét múlva esedékes Olasz Nagydíjat.
Az isztambuli melegben a rajtot megelőzően Fernando Alonso bóbiskolt el leginkább, a spanyol mellett az első kanyarban a két BMW Sauber is elment. A kétszeres világbajnok Heidfeldtől még megpróbálta visszavenni a pozíciót, de ez nem jött össze neki, utána pedig annyira lemaradt a német mögött, hogy nem került igazán támadási pozícióba.
Remekül reagált viszont a lámpák kialvására a két Ferrari: Felipe Massa magabiztosan fordult el elsőként a célegyenes végén, de hozzá hasonlóan a pálya tisztább ívéről induló Räikkönen Hamiltont beelőzve átvette a második helyet.
A rajt után az első kanyarban történt egy kis koccanás is, Fisichella hátulról eltalálta Jarno Trullit, aki keresztbe állt a pályán, de mindenki ki tudta kerülni a Toyotát. A kilencedik helyről induló olasz is mehetett tovább, de visszaesett az utolsó pozícióba.
Az élen a két Ferrari senkitől sem zavartatva rótta a köröket, Massa és Räikkönen felváltva futotta a leggyorsabb köröket. Mögöttük Hamilton és Kubica is kényelmesen tartotta pozícióját, az ötödik Heidfeldnek viszont a visszapillantó tükröt is gyakran figyelnie kellett, hiszen abban állandó jelleggel Fernando Alonso kisebb-nagyobb autója tűnt fel.
A két élcsapat, a Ferrari és a McLaren egyébként különböző gumitaktikával vágott neki a versenynek, a vörösök a fehér csíkkal megjelölt lágyabb keveréket, az ezüstnyilak a keményebb keverékeket választották.
Az első kieső Mark Webber volt, akinek Red Bullja látványosan lelassult a pályán. Az ausztrál még beevickélt a bokszba, ám szerelői meg sem próbálták rendbe hozni a versenyautót, Webbert betolták a garázsba, neki 10 kör jutott.
Az élmezőnyből Robert Kubica állt ki szerelői közé először, így arra is választ kaptunk, hogy a lengyel miért volt ennyire gyors. A BMW-s a 12. körben állt ki a negyedik helyről, és a 11. pozícióban folytathatta.
Heidfeld a 17. körben állt ki Alonso elől, a spanyol így saját tempóját autózhatta. A német pilóta gyors szervizének köszönhetően márkatársa elé jött vissza. A Ferrarik közül a 18. körben Räikkönen állt ki először, de ugyanebben a fordulóban érkezett Alonso is. A 19. körben Massa is kiállt. Már csak Lewis Hamilton nem volt kint az élmezőnyből, aki így átvette a vezetést.
A britre sem kellett sokat várni, a 20. körben érkezett a 2-es számú McLaren. Eközben a hosszú első etapot teljesítő Heikki Kovalainen átvette a vezetést. A finn persze nem sokáig birtokolta az egyes pozíciót, hiszen ő is kiállt, de a kerékcsere után a két BMW közé, a 7. helyre tért vissza (csapattársa, Giancarlo Fisichella kerékcseréje után még egy hellyel előrébb léphetett).
A szervizelések első köre után továbbra is Massa vezetett Räikkönen és Hamilton előtt. Mögöttük nagy szakadék következett, Alonso már óriási hátrányban volt. A spanyol mögött Kovalainen autózott a BMW-s szendvicsben, a pontszerzők sorát féltávhoz közeledve pedig Nico Rosberg zárta.
Túl az 58 körös verseny felén a 11. pozícióban haladó Ralf Schumacher még mindig nem volt kinn kerékcserén, a német az utolsó 26 kört lágy keverékkel próbálta meg teljesíteni. Egyébként Takuma Szato is hasonló taktikát választott.
21 körrel a leintés előtt az élmezőny is megkezdte az utolsó bokszkiállásokat, ismét Kubica volt az első. Az élen Kimi Räikkönen nagyon megérkezett csapattársa, Felipe Massa nyakára, de nem tudta megelőzni. A kiállás sem változtatta meg a sorrendet, a finn előbb állt ki, mint a brazil, Massa így továbbra is első volt.
Lewis Hamilton már a bokszba tartott, amikor jobb első defektet kapott. A brit beporoszkált a garázsokhoz, ahol a szerelők néhány másodperccel korábban végeztek Alonsóval. Hamilton számára annyi volt a szerencse a szerencsétlenségben, hogy jó helyen és jó időben érte a defekt, hiszen egyébként is a bokszba készült, és már nem is volt messze a bejárattól.
A fiatal brit esetéből ketten is hasznot húztak. Fernando Alonso megörökölte a dobogós harmadik helyet, Nick Heidfeld pedig a negyedikre lépett előre. Hamilton ötödikként folytathatta. A brit autója a defekt során megsérülhetett kissé, hiszen a gumi leváló futófelülete folyamatosan hozzáütődött a karosszériához és az első légterelőhöz. Külsérelmi nyomok persze nem látszottak a McLarenen, de Hamilton egyre közelebb engedte magához Kovalainent.
A bokszkiállások során Rosberg megelőzte Kubicát, de ez a verseny sem volt még lefutott, a lengyel mindent megpróbált, hogy megszerezze a hetedik helyet.
A leintésig nem változott a sorrend, az előzés senkinek nem jött össze a pontszerző helyeken. Massa tavalyi győzelme után az idei török futamot is megnyerte, ezúttal csapattársa, Kimi Räikkönen előtt. Fernando Alonso az ajándékba kapott harmadik helyének örülhetett.
Nick Heidfeld az előkelő negyedik helyen végzett, megelőzve a nap vesztesét, a sokáig a harmadik helyen haladó Lewis Hamiltont, akinek egy defekt miatt kellett lemondania a dobogóról.
Remek versenyzést bemutatva Heikki Kovalainen hatodik lett, a fennmaradó pontokon pedig Nico Rosberg és a taktikája miatt alaposan visszaeső Robert Kubica osztozott, előbbi 2, utóbbi egy egységgel gazdagodott.
Massa győzelmével a statisztikusok sem állíthatják, hogy az idei év nem kiegyensúlyozott, hiszen négy pilótának is 3 győzelme van már (Massa mellett Räikkönen, Hamilton és Alonso tudott győzni).
A világbajnoki tabellán is jobban összerázódott a mezőny. Hamilton továbbra is vezet, de előnye már csak 5 pont csapattársa, Fernando Alonso előtt. Massa 15, Räikkönen pedig 16 pontosra faragta hátrányát. Folytatás két hét múlva az Olasz Nagydíjon.
|