*Főoldal* : Bajnok még nincs: Räikkönen győzött, Hamilton kiesett |
Bajnok még nincs: Räikkönen győzött, Hamilton kiesett
f1hirek.hu 2007.10.07. 13:26
A gyenge esővel fűszerezett Kínai Nagydíjon Räikkönen és Alonso hasznot húzott Hamilton kieséséből, a finn-spanyol duó begyűjtötte az első két helyet, így a világbajnoki címről a szezonzáró Brazil Nagydíj dönt majd két hét múlva. Sanghajban Felipe Massa harmadik lett, a futam hősei viszont a Toro Rosso pilótái voltak.
Kínában egész hétvégén száraz, meleg időjárás uralkodott, ám a vasárnapi futamra már az eső is megérkezett Sanghajba. Persze eső és eső közt is van különbség, ezúttal nem olyan ítéletidő formájában jelentkezett, mint egy héttel ezelőtt Japánban, így a nedves, időnként néhol felszáradó pályán való körözgetés nem jelentett különösebb problémát a mezőny számára.
A rajtnál szemerkélt az eső, de nem sok esély volt a javulásra, így mindenki az átmeneti, vagyis az intermediate gumikkal rajtolt. Nagyobb probléma nélkül eljött a mezőny, Lewis Hamilton megtartotta éllovas pozícióját Räikkönen előtt. Fernando Alonso az első kanyarban kívülről megelőzte ugyan Felipe Massát, de a brazil a következő kanyarban visszavette harmadik helyét.
Rubens Barrichello és Anthony Davidson nem úszta meg ennyivel, a két "testvér" (előbbi Hondával, utóbbi a japán márka kiscsapatával, a Super Agurival versenyez) összekoccant, majd megpördült, de utána mindketten folytathatták. Rajtuk kívül is többen megpördültek, de ekkor még mindenki folytathatta a körözést.
Az élen Hamilton folyamatosan növelte előnyét, a többiek kezdték elveszíteni szem elől a brit újoncot. A McLaren gyorsaságára is volt magyarázat, hiszen elsőként állt ki a bokszba tankolni, kereket viszont nem cserélt, az intermediate abroncsokkal tért vissza.
Hasonlóan cselekedtek a legtöbben az élmezőnyből, néhányan viszont annak ellenére is a száraz pályára való gumit kértek, hogy az előrejelzésen perceken belül esőt jósoltak. Végül ezen pilótáknak lett igazuk, hiszen eső nem volt, így a kezdeti csúszkálás után látványosan gyorsabbak tudtak lenni, mint azok, akik továbbra is a már igencsak kopott intermediate gumikat használták.
Ennek áldozata lett Lewis Hamilton is, aki már-már a slick gumikat is megszégyenítő simaságú intermediate abroncsokkal manőverezett a pályán, de nem sok sikerrel. Kimi Räikkönen könnyedén megelőzte, de a korábban látótávolságon kívül lévő Fernando Alonso is több másodpercet hozott a briten.
Hamilton érzékelve a bajt a boksz felé vette az irányt, de nem tudott bekanyarodni a garázs felé, és a bevezető út melletti kavicságyban ragadt. A gyalogos beavatkozó egység megpróbálta kitolni a McLarent, de a mentőakció nem járt sikerrel, így 25 körrel a leintés előtt Hamilton versenye véget ért. Látva a brit lassúságát, és a kanyarban mutatott nehézkes elfordulását, a műszaki hiba sem kizárható.
Közben sorra érkeztek kerékcserére azok is, akik eddig még nem száraz gumival autóztak, és ezt kihasználva Robert Kubica állt az élre. A BMW-s lengyel ugyanis már első tankolása alkalmával száraz pályára alkalmas keveréket vételezett, és kapott üzemanyag-mennyiségét látva nem volt kizárható, hogy már kiállás nélkül teljesíti a versenyt, vagyis jó esélye volt a győzelemre is. Minden találgatás feleslegessé vált néhány pillanattal később, hiszen Kubica BMW-je műszaki hiba miatt megállt.
Így Räikkönen lett az első, mögötte pedig a Massát legyűrő Fernando Alonso következett, aki csapattársa, és legnagyobb riválisa kiesése után vérszemet kapott, és megcélozta az első helyet, és az érte járó 10 pontot. Persze ehhez a ferraris finn is ragaszkodott, hiszen esetleges győzelmével 7 pontra csökkentené hátrányát Hamiltonnal szemben, vagyis az utolsó futamon még neki is lenne esélye a világbajnoki cím megszerzésére.
A körülményekből a kiscsapatok ezúttal is hasznot húztak. Az élen álló trió mögött ugyanis Jenson Button, Sebastian Vettel és Vitantonio Liuzzi is pontszerző helyen autózott, ami száraz pályán feltehetően nem esett volna meg sem a Honda, sem a Toro Rosso pilótáival.
Közben azért a kiesők tábora is egyre népesebb lett. Anthony Davidson korai kiállása után a célegyenesre ráfordító kanyarban egy olajfolton lelte végzetét Adrian Sutil és Ralf Schumacher is, hozzájuk pedig csatlakozott a már említett Hamilton és Kubica.
A leintésig már nem változott a sorrend az élen, Kimi Räikkönen megszerezte a győzelmet, és ezzel életben tartotta világbajnoki esélyeit. Csakúgy, mint a második helyezett Fernando Alonso. Harmadikként Felipe Massa haladt át a célvonalon.
Negyedikként Sebastian Vettelt intették le, aki a 17. helyről indulva érkezett meg az élmezőnybe, és emlékezhetünk, egy hete is a harmadik helyen haladt, egészen addig, amíg össze nem koccant az előtte haladó Webberrel. A Toro Rosso örömét tovább fokozta, hogy a csapat másik pilótája, Vitantonio Liuzzi 6. lett, az olasz gárda így összesen 8 ponttal gazdagodott. Ezzel a Toro Rosso a táblázaton is nagyot lépett előre, hiszen megelőzte a Spykert, a Hondát és a Super Agurit is.
A két Toro Rosso közt Jenson Button hozta célba a Hondát, értékes pontokat gyűjtve ezzel csapatának. A maradék pontokon Heidfeld és Coulthard osztozott.
Győzelmének köszönhetően Räikkönen hátránya az utolsó futam előtt 7 pont, de Fernando Alonso is csak 4 pontra van Lewis Hamiltontól, tehát a világbajnoki cím sorsa Brazíliában dől majd el két hét múlva.
Legutóbb 1986-ban fordult elő, hogy az utolsó futam előtt három pilótának is volt még esélye a világbajnoki címre, akkor Nigel Mansell, Alain Prost és Nelson Piquet csatázott egymással.
|